Vitajte v našom eLearning systéme
máte možnosť absolvovať osobitné finančné vzdelávanie pre základný, stredný, vyšší a najvyšší stupeň odbornej spôsobilosti.

Často kladené otázky

Rozdiel medzi OFV a odbornou skúškou - porovnanie (prezentácia)


1.      Zaregistroval(a)  som sa do systému, na email mi neprišla notifikácia o registrácii

Skontrolujte si nevyžiadanú poštu (spam), v prípade, že v nej nebude email kontaktujte elearning@slaspo.sk, konto bude vymazané (pravdepodobne ste pri registrácii uviedli nesprávnu emailovú adresu), aby ste mohli vykonať opätovnú registráciu. Tiež ak ste sa zaregistrovali ako právnická osoba (to znamená s.r.o. a iné) konto bolo vymazané, čítajte legislativu !!!

 

2.       Zaregistroval(a) som sa do systému, prišla mi notifikácia o registrácii, konto nemám aktívne

Pravdepodobne ste urobili dve registrácie a tým ste porušili podmienky štúdia, vaše kontá boli vymazané. Ak ste si istý(á), že ste sa zaregistrovali len raz a od vašej registrácie prešlo 24 hodín (aktivácia prebehne do 24 hodín v pracovných dňoch), kontaktujte lektora vo vašej finančnej inštitúcii.

 

3.       Konto mám aktívne, ale nevidím pridelené kurzy v mojich aktuálnych kurzoch

Použite internetový prehliadač Google Chrome alebo Mozila Firefox. Ak Vám to nefunguje ani pri jednom z nich, kontaktujte lektora vo vašej finančnej inštitúcii.

 

4.       Aké kurzy mám vlastne študovať?

Záleží to od toho, aký ste typ sprostredkovateľa (VFP, PFA, SFA atď.). Pozorne si preštudujte zákon o finančnom sprostredkovaní a finančnom poradenstve, nájdete ho aj na stránke www.slaspo.sk v sekcii odborná spôsobilosť.

 

5.       Prečo musím študovať dva kurzy?

Každý sektor sa skladá zo všeobecnej časti H a odbornej časti  kurzy A, B, C, D, E, F ako to predpisuje Vyhláška MF SR o osobitnom finančnom vzdelávaní, nájdete ho na stránke www.slaspo.sk v sekcii odborná spôsobilosť.

 

6.       Kurz som ukončil(a), prečo mi chodí notifikácia, že platnosť kurzu končí?

Keď chodí notifikácia, že platnosť niektorého kurzu končí, nemáte ho na 100 % ukončený. Keď sa prihlásite do systému, v sekcii moje absolvované kurzy musíte vidieť všetky kurzy, ktoré ste úspešne absolvovali. V sekcii moje aktuálne kurzy sa nebudú nachádzať žiadne kurzy. Ak sa nachádzajú, kurz je neukončený, neabsolvovali ste záverečný test.

 

7.       Nejde mi otvoriť záverečný test.

Skontrolujte si čas strávený v kurze!

 

8.       Nejde mi kliknúť na ďalší kurz, aj keď si myslím, že mám ukončený všeobecný kurz H.

Systém robí všetko automaticky, čiže si skontrolujte či máte kurz v absolvovaných kurzoch alebo v mojich aktuálnych kurzoch. Ak je v mojich aktuálnych, treba absolvovať záverečný test, viď bod 7. Tiež o absolvovaní kurzu vám príde notifikácia na email.

 

9.   Stratil(a) som potvrdenie, potrebujem vystaviť duplikát.

V prvom rade si uvedomte, aké potvrdenie potrebujete. Nehovorte skúšky SLASPO!!! Je to mätúce. Uvedomte si, či potrebujete potvrdenie o absolvovaní osobitného finančného vzdelávania (e-learning, čiže elektronické vzdelávanie) alebo osvedčenie o absolvovaní odbornej skúšky (robené výlučne prezenčnou formou, v SLAPO iba písomne). Ak viete aký doklad potrebujete na email jana.frassova@slaspo.sk uveďte:

  • meno a priezvisko,
  • dátum narodenia,
  • doklad, ktorý potrebujete,
  • sektor a stupeň, ktorý ste absolvovali,
  • minimálne rok, v ktorom ste absolvovali OFV alebo odbornú skúšku,
  • spoločnosť pre ktorú ste v čase absolvovania pracovali,
  • adresu, kde vám doklad zašleme.

Uvedomte si, že v systéme máme cez 15 tisíc absolventov, databázy sú rozdelené podľa rokov, takéto požiadavky vybavujeme denne. Čím skôr chcete mať duplikát, tým viac potrebných údajov poskytnite.